Richt je pijlen op Valentijnsdag

Nu de feestdagen voorbij zijn en het ‘gewone leven’ weer is begonnen, gaan we langzaam richting de volgende feestdag: Valentijnsdag! De aanloop naar deze Dag van de Liefde betekent dat veel mensen op zoek gaan naar een leuk cadeau voor hun partner of degene waar ze stiekem een oogje op hebben. Tijd om voor Cupido te spelen en ze een handje te helpen!

Zoals je in de afbeelding hieronder kan zien zoeken steeds meer mensen online naar een cadeau voor Valentijnsdag, een ontwikkeling waar steeds meer bedrijven op inhaken. Of je het nu leuk vindt of niet dat Valentijnsdag steeds commerciëler wordt, het biedt ook voor jouw webshop kansen! 

Bedenk leuke acties

Met Valentijnsdag kun je alle kanten op. Zo kun je de verpakking opleuken door er een zakje hartsnoepjes in te stoppen of een leuke valentijnskaart toe te voegen als blijk van waardering voor je klant. Een speciale kortingscode uitdelen aan klanten kan daarbij helpen om ze ‘geliefd’ te laten voelen! In aanloop naar Valentijnsdag kun je ook een leuke winactie organiseren, bijvoorbeeld door je fans op Facebook kans te laten maken op een prijs als ze reageren met een foto van zichzelf en hun (geheime) geliefde.

Adverteer alvast op belangrijke zoekwoorden

Wanneer je kijkt op Google Trends zie je, naast de enorme piek van vorig jaar, dat er nu al langzaam meer wordt gezocht op ‘Valentijnscadeau’. Dit biedt nu de perfecte gelegenheid om een effectieve campagne in Google AdWords op te zetten, die gefocust is op belangrijke zoektermen die met het kopen van cadeaus voor Valentijnsdag hebben te maken. Maak voor je advertenties ook een speciale landingspagina met daarop al je producten die geschikt zijn voor Valentijnsdag, dan belanden mensen die op je advertentie klikken direct op de juiste pagina en is de kans op conversie groter. 

< Terug naar blog

Lees ook:

Een AdWords-campagne importeren in Bing Ads

Heb je al een campagne in Google AdWords? Dan loont het om deze ook te importeren in Bing, de zoekmachine van Microsoft die een marktaandeel in handen heeft van… Lees meer >

Statistieken en extra functies met bedrijfsprofiel op Instagram

Voor veel bedrijven en ook webshops is Instagram steeds meer een onmisbaar sociaal medium aan het worden, omdat het een unieke en laagdrempelige manier is om in… Lees meer >

Dynamische zoekadvertenties maken in Google AdWords

Het opstellen en onderhouden van advertenties in Google AdWords kan een tijdrovende bezigheid zijn. Desondanks is het een onmisbaar element van de promotie van… Lees meer >

Richt je pijlen op Valentijnsdag

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 450 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+