Richt je pijlen op Valentijnsdag

Nu de feestdagen voorbij zijn en het ‘gewone leven’ weer is begonnen, gaan we langzaam richting de volgende feestdag: Valentijnsdag! De aanloop naar deze Dag van de Liefde betekent dat veel mensen op zoek gaan naar een leuk cadeau voor hun partner of degene waar ze stiekem een oogje op hebben. Tijd om voor Cupido te spelen en ze een handje te helpen!

Zoals je in de afbeelding hieronder kan zien zoeken steeds meer mensen online naar een cadeau voor Valentijnsdag, een ontwikkeling waar steeds meer bedrijven op inhaken. Of je het nu leuk vindt of niet dat Valentijnsdag steeds commerciëler wordt, het biedt ook voor jouw webshop kansen! 

Bedenk leuke acties

Met Valentijnsdag kun je alle kanten op. Zo kun je de verpakking opleuken door er een zakje hartsnoepjes in te stoppen of een leuke valentijnskaart toe te voegen als blijk van waardering voor je klant. Een speciale kortingscode uitdelen aan klanten kan daarbij helpen om ze ‘geliefd’ te laten voelen! In aanloop naar Valentijnsdag kun je ook een leuke winactie organiseren, bijvoorbeeld door je fans op Facebook kans te laten maken op een prijs als ze reageren met een foto van zichzelf en hun (geheime) geliefde.

Adverteer alvast op belangrijke zoekwoorden

Wanneer je kijkt op Google Trends zie je, naast de enorme piek van vorig jaar, dat er nu al langzaam meer wordt gezocht op ‘Valentijnscadeau’. Dit biedt nu de perfecte gelegenheid om een effectieve campagne in Google AdWords op te zetten, die gefocust is op belangrijke zoektermen die met het kopen van cadeaus voor Valentijnsdag hebben te maken. Maak voor je advertenties ook een speciale landingspagina met daarop al je producten die geschikt zijn voor Valentijnsdag, dan belanden mensen die op je advertentie klikken direct op de juiste pagina en is de kans op conversie groter. 

< Terug naar blog

Lees ook:

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

De Vloek van Kennis: een gevaar voor je webshop

Wist je dat de kans groot is dat je met je webshop te maken hebt met een vloek? Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar de Vloek van Kennis kan ervoor zorgen… Lees meer >

Zo promoot je je webshop op Snapchat

Geofilters, stickers, live story’s, lenzen en emoji’s. Het sociale medium Snapchat is steeds hotter aan het worden, ook in Nederland! Wie zijn de bijna 2… Lees meer >

Richt je pijlen op Valentijnsdag

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 417 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+