Richt je pijlen op Valentijnsdag

Nu de feestdagen voorbij zijn en het ‘gewone leven’ weer is begonnen, gaan we langzaam richting de volgende feestdag: Valentijnsdag! De aanloop naar deze Dag van de Liefde betekent dat veel mensen op zoek gaan naar een leuk cadeau voor hun partner of degene waar ze stiekem een oogje op hebben. Tijd om voor Cupido te spelen en ze een handje te helpen!

Zoals je in de afbeelding hieronder kan zien zoeken steeds meer mensen online naar een cadeau voor Valentijnsdag, een ontwikkeling waar steeds meer bedrijven op inhaken. Of je het nu leuk vindt of niet dat Valentijnsdag steeds commerciëler wordt, het biedt ook voor jouw webshop kansen! 

Bedenk leuke acties

Met Valentijnsdag kun je alle kanten op. Zo kun je de verpakking opleuken door er een zakje hartsnoepjes in te stoppen of een leuke valentijnskaart toe te voegen als blijk van waardering voor je klant. Een speciale kortingscode uitdelen aan klanten kan daarbij helpen om ze ‘geliefd’ te laten voelen! In aanloop naar Valentijnsdag kun je ook een leuke winactie organiseren, bijvoorbeeld door je fans op Facebook kans te laten maken op een prijs als ze reageren met een foto van zichzelf en hun (geheime) geliefde.

Adverteer alvast op belangrijke zoekwoorden

Wanneer je kijkt op Google Trends zie je, naast de enorme piek van vorig jaar, dat er nu al langzaam meer wordt gezocht op ‘Valentijnscadeau’. Dit biedt nu de perfecte gelegenheid om een effectieve campagne in Google AdWords op te zetten, die gefocust is op belangrijke zoektermen die met het kopen van cadeaus voor Valentijnsdag hebben te maken. Maak voor je advertenties ook een speciale landingspagina met daarop al je producten die geschikt zijn voor Valentijnsdag, dan belanden mensen die op je advertentie klikken direct op de juiste pagina en is de kans op conversie groter. 

< Terug naar blog

Lees ook:

Ontdek de meest effectieve nieuwsbrief met een A/B-test in MailChimp

Twijfel je sterk tussen twee verschillende onderwerpregels voor je nieuwsbrief? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je nieuwsbrieven het meest worden gelezen of… Lees meer >

Verwelkom de lente in je webshop met deze 5 tips

Hoewel het weer nog niet helemaal meewerkt, is het vanaf vandaag dan eindelijk officieel lente. Fluitende vogels, volle terrasjes en rokjesdag staan ons weer te… Lees meer >

Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Facebook blijft maar aan de weg timmeren en dat is ook erg leuk als je jouw webshop wil promoten. Het is sinds kort mogelijk om een aangepaste doelgroep te… Lees meer >

Richt je pijlen op Valentijnsdag

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 401 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+