Dat Instagram een social mediaplatform is dat ook voor webshops is, schreven we al in een eerder artikel. Maar met de nieuwste functie ‘Instagram Stories’ kun je nog net wat meer doen om ook op Instagram je doelgroep op een leuke manier te bereiken.
Met de ‘verhalen’-functie in Instagram kun je meerdere foto’s en/of video’s achter elkaar uploaden, die vervolgens als verhaal worden getoond en waar volgers dan doorheen kunnen klikken. Ieder verhaal dat je post op Instagram verdwijnt na 24 uur, wat ook bij concurrent Snapchat het geval is. De functie wordt op beide kanalen door bedrijven gebruikt als marketingmiddel en is ongetwijfeld ook voor jouw webshop geschikt!
Hieronder zie je een voorbeeld van hoe warenhuis de Bijenkorf gebruik maakt van Instagram Stories:
In het beginscherm van Instagram, je tijdlijn, kan je linksboven op het + symbool naast je profielfoto klikken. Je komt daarna in de camera terecht waar je een foto of video moet maken en deze toe kan voegen aan je verhaal. Dat laatste doe je door op ‘Je verslag’ te klikken.
Er zijn daarnaast een aantal instellingen die je kan veranderen, zoals het selecteren van personen die je verhaal niet te zien moeten krijgen of het in- of uitschakelen van reacties.
De mogelijkheden voor Instagram Stories zijn eindeloos. Je zou kunnen denken aan het geven van een kijkje achter de schermen, het op een leuke manier introduceren van nieuwe producten of het promoten van winacties. Dit zijn slechts een paar ideeën, maar het belangrijkste is dat je dicht bij de identiteit van je webshop blijft en Instagram Stories op een creatieve manier inzet.