Menu

Profiteren van Black Friday en Cyber Monday

Binnenkort, op vrijdag 29 november en maandag 2 december, is het weer zover en vindt de eerste online koopgekte richting de feestdagen plaats. We hebben het natuurlijk over Black Friday en Cyber Monday! In dit artikel leggen we uit wat deze dagen inhouden – mocht je dat nog niet weten – en geven we een aantal tips hoe je met jouw webshop ervan kan profiteren.

Black Friday

Black Friday is in de Verenigde Staten traditioneel de dag na Thanksgiving. Het valt gunstig tussen Thanksgiving en kerst en betekent daarom de aftrap van de kerstaankopen. Deze dag gaat gepaard met enorme drukte in winkels, zowel offline als online. Je hebt vast wel eens een filmpje gezien van grote groepen mensen die een winkel bestormen, in de hoop die flink afgeprijsde televisie of kleding te kunnen bemachtigen. Hoewel Thanksgiving echt een Amerikaans feest is en we dat hier niet vieren, is Black Friday in Nederland inmiddels al wel helemaal ingeburgerd.

Cyber Monday

Ook Cyber Monday is een zeer drukke winkeldag en dat geldt – zoals de naam al een klein beetje weggeeft – met name voor webshops. Cyber Monday valt iets later dan Black Friday, op de eerste maandag na Thanksgiving. Vanaf 2012 heeft deze marketingterm, mede dankzij het feit dat we ook nog Sinterklaas vieren, ook in Nederland voet aan de grond gezet en wordt er steeds meer mee geadverteerd om inkopen voor de feestdagen te stimuleren.

Wees de concurrentie voor!

Omdat Black Friday en Cyber Monday bij ons ook weer niet zó zijn ingeburgerd als in de VS, kun je er nu vroeg bij zijn om optimaal van deze trend te profiteren. De meeste grote webshops doen al wel mee, maar als je concurrentie vooral uit kleinere webwinkels bestaat is de kans groot dat zij Black Friday en Cyber Monday nog links laten liggen. Voor jou is dat een uitgelezen kans om alvast een voorsprong te nemen, voordat de Sinterklaas- en kerstgekte losbarst.

Winacties en kortingen

Black Friday en Cyber Monday zijn dus een unieke kans dus om veel bezoekers te trekken en bestellingen binnen te krijgen. Hoe? Door speciale aanbiedingen en winacties te promoten die alleen geldig zijn op Black Friday en/of Cyber Monday. Een goede manier om deze acties of kortingscodes te promoten is door deze op websites als Pepper.com te plaatsen. Hier zitten, zeker rond Black Friday, veel koopjesjagers te jagen op mooie aanbiedingen.

Extra tip: creëer een hype rondom Black Friday of Cyber Monday op jouw webshop door enkele weken van tevoren te beginnen met aftellen. Post bijvoorbeeld iedere week een post op Facebook of stuur een nieuwsbrief met: “Nog maar 3 dagen tot Cyber Monday op demooistegadgets.nl! Profiteer van maar liefst 20% op al onze artikelen!”


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 866 reviews