Menu

Yoggies.be: “Met onze webshop kunnen we een grotere groep mensen bereiken”

Baasjes van honden en katten weten hoe belangrijk goede voeding is voor hun huisdier. Zo ook Bernard Simon, oprichter van de Belgische webwinkel ‘Yoggies’. We spraken hem onder meer over het product, zijn ervaringen met het runnen van de webshop en het advies dat hij aan (beginnende) webwinkeliers zou willen geven. Lees snel verder!

Wat verkopen jullie in de webshop?

“We hebben sinds enkele maanden een webshop waarin we speciaal honden- en kattenvoer verkopen. Het voer is speciaal omdat het korrels zijn die ‘koud’ – met een temperatuur van maximaal 38 graden – worden gedroogd en geperst. Op die manier blijven alle vitaminen en mineralen, die bij andere korrels tijdens het productieproces verloren gaan, behouden. Koud geperste korrels zijn in Europa bezig aan een opmars en daar wilden we graag op inspringen met een eigen webwinkel.”

Het volledige verhaal over het ontstaan en de productie van de korrels kun je lezen op de Over ons-pagina van Yoggies.

Waarom kozen jullie voor een webshop en niet voor een fysieke winkel?

“De belangrijkste reden waarom we hebben gekozen voor een webshop is omdat een fysieke winkel veel geld kost. Als je idee niet aanslaat zit je met een duur winkelpand en bovendien moet je personeel in dienst nemen. Daarnaast is het met een webshop mogelijk om een veel grotere groep mensen te bereiken. Zomaar een aantal van de factoren waardoor het beginnen van een webwinkel ons erg aansprak.”

Verkopen jullie ook aan Nederlandse klanten?

“Uiteindelijk is dat wel de bedoeling, maar momenteel focussen we ons nog op België. We willen er eerst voor zorgen dat we in eigen land een sterkere en grotere positie weten te krijgen. Daarna is het wel de bedoeling dat we in Nederland, maar ook Frankrijk en uiteindelijk Luxemburg actief gaan zijn. Maar zover zijn we dus nog niet. Eerst maar eens rustig alles opzetten in België.”

Wat is de belangrijkste les die je tot nu toe hebt geleerd?

“Het belangrijkste waar ik achter ben gekomen is dat een succesvolle webshop niet vanzelfsprekend is, je moet er wel echt wat voor doen. Mensen denken soms: ‘Oh, we hebben een webshop. Nu zal het vanzelf wel gaan lopen.’ Maar er is toch wel reclame nodig en je moet je product goed op de kaart zetten en promoten.

Waar we bij onze webwinkel tegenaan lopen is dat mensen niet direct een bestelling plaatsen. Ze willen eerst een probeerzakje om te zien of hun hond of kat het voer überhaupt eet. Het is dus niet zo dat ze zomaar even een zak van 10 of 15 kilo bestellen. Ze willen altijd eerst proberen en daarna zien ze wel verder.”

Loopt het al storm?

“Nog niet echt, maar dat zal uiteindelijk wel verbeteren. We werken samen met een winkel waaraan we onze producten leveren, dus we hopen op die manier meer klanten in onze webshop te krijgen. Maar we zijn eigenlijk beginners in de branche, dus we zullen nog veel moeten leren. En daarbij veel informatie raadplegen die ons kan helpen."

Wat is de belangrijkste vervolgstap voor Yoggies?

“Onze volgende stap is om meer met de zoekmachine bezig gaan, daar lopen we soms nog wel mee vast. Als we in Google onze eigen naam invullen komen we allemaal buitenlandse websites tegen. We zitten op dat punt nog een beetje vast, hoe we dat moeten doen. Als je in België op Yoggies zoekt, zou onze webshop eigenlijk direct bovenaan tevoorschijn moeten komen. We zullen nu wat tijd moeten vrijmaken om dat uit te zoeken.”

Hoe zijn jullie bij Shoppagina terechtgekomen?

“We hebben uiteraard onderzoek gedaan naar andere aanbieders van webshopsoftware in België. Die waren echter duur en het zou daarmee bovendien heel ingewikkeld worden om een mooie webshop te maken. We hebben daarom verder gekeken en kwamen toen bij Shoppagina uit. De belangrijkste redenen dat we voor Shoppagina hebben gekozen waren de goede service en de vriendelijke prijzen." 

Wat is jullie ervaring met Shoppagina?

“Onze ervaring met Shoppagina is tot nu toe heel goed. We hebben een paar keer contact op moeten nemen met de klantenservice en het telefonisch contact hebben we als zeer positief ervaren. Daarnaast werkten alle betaalsystemen goed, waarbij we wederom goed zijn geholpen door de klantenservice. Tot nu toe mogen we zeker niet klagen!

We hopen dat we op termijn wat dieper in Shoppagina kunnen duiken, vooral op het gebied van reclame en voorraad. Maar momenteel hebben we nog weinig tijd om dat verder uit te zoeken.”

Wat zou je andere (beginnende) webwinkeliers willen meegeven?

“In het begin is het belangrijk om veel geduld hebben, ik denk dat dit voor iedereen geldt. Zeker als het een nieuw product is. Als je een bestaande winkel hebt en het product bestaat al langer, zullen mensen waarschijnlijk sneller de webshop gebruiken. Bij producten die mensen nog niet kennen is dat een grotere uitdaging .”


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 621 reviews