Menu

In the Spotlight: SchapenvachtEnLifestyle.nl

Een groot assortiment met schapenvachten en wolproducten van hoge kwaliteit. Dat zijn de ingrediënten voor een webshop waar je het lekker warm van krijgt! Schapenvacht en Lifestyle werd opgericht door Fennie van Roshum en wij vroegen naar haar ervaringen bij het opzetten en runnen van een webshop.

Waarom bent u een webshop begonnen?
“Ik zocht allereerst iets wat ik dicht bij huis kon doen. Daarom ben ik begonnen met  NatuurlijkBrocante en daarmee richtte ik me onder andere op de verkoop van brocante spullen. Na een tijd kwamen daar ook schapenvachten bij en kwam ik eigenlijk ruimte tekort. Ook ging ik me steeds meer specialiseren op de vachten. Daarom heb ik de naam NatuurlijkBrocante laten vallen en ben ik verder gegaan als Schapenvacht en Lifestyle.”

Wat verkoopt u in uw webshop?
“We verkopen een groot aanbod van verschillende schapenvachten. Sinds enige tijd zijn daar ook wolproducten bij gekomen. We verkopen veel interieur accessoires zoals kleedjes, krukjes en kussens, maar ook sloffen kun je in de webshop vinden. Alle producten zijn eerlijk, wat wil zeggen dat de vachten slachtafval zijn en de schapen dus niet worden geslacht om hun vacht. Ook houden we alles binnen Europa, volgens de Europese normen. Ik vind het erg belangrijk dat de schapen goed worden behandeld en dat is in landen buiten Europa, zoals Australië en China, niet altijd het geval.”

Hoe gaan de zaken?
“De webshop loopt heel goed! Daarnaast zijn klanten erg tevreden, wat wordt bewezen door de hoge score die ze geven op WebwinkelKeur (9.8 uit 150+ recensies, red.).”

Doet u veel aan marketing en vindbaarheid?
“Jazeker! En dat moet ook wel vind ik. Als je dat niet doet zal het veel langzamer gaan voordat je webshop onder de aandacht is gebracht en je als gevolg daarvan bestellingen binnen krijgt. Ook is het heel belangrijk om goede eigen teksten te schrijven voor je website. De teksten op schapenvachtenlifestyle.nl worden wel eens gekopieerd, maar dat heeft Google zo door. Gelukkig heeft Google ook door dat mijn teksten al 2 jaar lang op de website staan.”

Heeft u tips of advies voor andere webshop eigenaren?
“Het is allereerst enorm belangrijk dat je het product dat je verkoopt door en door kent. Ook is het bieden van service iets waar je niet omheen kunt als webshop. Daar hoort bij dat je zo snel mogelijk reageert op vragen van klanten en ook bestellingen snel verstuurt. Vervolgens merk je dat namelijk ook in de reviews die over je webshop worden geschreven. Goede reviews geven andere potentiële klanten het vertrouwen om ook iets te bestellen.”

Wat is uw ervaring met Shoppagina?
“Ik ben erg tevreden over Shoppagina. Wanneer ik een vraag heb kan ik heel snel reactie verwachten en daarnaast wordt er ook echt iets mee gedaan als ik ergens niet uit kom. Alleen maar lof dus!”

Ook in de Spotlight komen met jouw webshop? Plaats jouw ervaring met Shoppagina in een review op The Feedback Company! Onder alle beoordelingen verloten we maandelijks een exclusief interview dat wordt geplaatst op onze weblog en al onze social mediakanalen.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 854 reviews