Menu

Statistieken en extra functies met bedrijfsprofiel op Instagram

Voor veel bedrijven en ook webshops is Instagram steeds meer een onmisbaar sociaal medium aan het worden, omdat het een unieke en laagdrempelige manier is om in de picture te komen bij een jonge doelgroep. Als je namens je webwinkel een account hebt op Instagram, is het de moeite waard om deze om te zetten in een bedrijfsprofiel.

Deze functies kun je gebruiken met een bedrijfsprofiel

Na het overschakelen op een bedrijfsaccount wordt er een contactknop toegevoegd aan je profiel. Daarmee kunnen mensen je bellen, een e-mail sturen of eventueel de routebeschrijving krijgen naar je fysieke winkel of kantoor. De gegevens (telefoonnummer, adres en e-mailadres) worden geïmporteerd vanuit je Facebookpagina, maar je kunt zelf kiezen welke contactgegevens je wel of niet op je Instagram-account wilt weergeven.

Een andere belangrijke functie die je er met een bedrijfsprofiel bij krijgt is de mogelijkheid om posts die je op Instagram plaatst te promoten. Dit kan natuurlijk ook via Facebook, maar door het direct in de app zelf te doen hou je de verschillende promoties op Facebook en Instagram van elkaar gescheiden en overzichtelijk.

Welke statistieken kun je raadplegen?

Een bedrijfsprofiel op Instagram geeft je toegang tot meer inzicht in de resultaten van je account, posts of promoties. Hieronder een overzicht van statistieken die je kunt bekijken:

  • Gemiddelde tijdstippen waarop je volgers het meest actief zijn (handig voor het inplannen van je posts met tools als Hootsuite of Buffer);
  • Het totaal aantal weergaven van je posts en Stories;
  • Het bereik van je posts (unieke accounts die je post hebben gezien);
  • Het aantal kliks naar je website;
  • Gegevens over je volgers zoals leeftijden, geslacht en locatie.

Het maken van een bedrijfsprofiel

Van een ‘persoonlijk’ account overschakelen naar een bedrijfsprofiel op Instagram is reuze eenvoudig. Je hoeft alleen de volgende 4 stappen te volgen!

Stap 1. Klik in je profiel op .

Stap 2. Klik onder ‘Account’ op ‘Overstappen op bedrijfsprofiel’. Zorg ervoor dat de schuif bij ‘Prive-account’ uit staat.

Stap 3. Koppel het Instagram-account aan je Facebookpagina. Zonder een Facebookpagina is het helaas (nog) niet mogelijk om van je Instagram-account een bedrijfsprofiel te maken.

Stap 4. Controleer het geïmporteerde telefoonnummer, e-mailadres en de locatie, pas ze eventueel aan of verwijder een of meerdere gegevens. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat mensen je adres bezoeken kun je deze weghalen.

En klaar is Kees! Je hebt nu van je Instagram-account een bedrijfsprofiel gemaakt.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 864 reviews