Aftersales

Tot de aftersales behoren alle manieren waarop je contact houdt met een klant nadat deze een bestelling heeft geplaatst. Uiteenlopende zaken als klantenservice en het sturen van een nieuwsbrief worden allemaal gerekend tot de aftersales. Het is meerdere malen bewezen dat mensen die reeds een bestelling bij een webshop hebben geplaatst eerder geneigd zijn daar opnieuw te bestellen. Door een gedegen beleid op het gebied van de aftersales zorg je ervoor dat klanten als eerst aan jouw webshop denken wanneer ze weer een aankoop overwegen. Omdat een gedegen aftersale-beleid uit veel uiteenlopende zaken bestaat, hebben wij alle artikelen over onderwerpen die in de breedste zin van het woord tot de aftersales behoren op deze pagina verzameld. 

 

Het geheim achter de beste onderwerpregel voor je nieuwsbrief

Het succes van je nieuwsbrief is grotendeels afhankelijk van de onderwerpregel. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat je nieuwsbrief door meer mensen wordt gelezen. Dit lijkt nogal een open deur maar de hoeveelheid (ongeopende) nieuwsbrieven in onze inbox met simpelweg ‘Nieuwsbrief juni 2015’ als onderwerp bewijst dat deze vuistregel nog regelmatig wordt genegeerd. De onderwerpregel is het eerste en in veel gevallen het enige dat de ontvanger ziet van je zorgvuldig opgestelde nieuwsbrief. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat meer mensen de nieuwsbrief aanklikken en haal je meer uit je mailcampagne. Vergeet ook niet dat jouw nieuwsbrief doorgaans belandt tussen enkele tientallen andere nieuwsbrieven. Het is dus ook daarom van belang dat jouw onderwerp in het oog springt. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom geven wij je vijf tips voor het verzinnen van een pakkend onderwerp.

Lees meer >

Verlaten winkelwagentjes: voorkomen en verzilveren

Ongeveer 75% van alle geïnitieerde bestellingen worden niet afgemaakt en resulteren in verlaten winkelwagentjes. Bij een totale omzet in de Nederlandse e-commerce van 11 miljard blijven er dus enkele miljarden euro’s op deze manier hangen in onafgeronde bestellingen. Dit bedrag zal de komende tijd alleen maar toenemen nu er meer en meer online en via smartphones wordt geshopt. Een groot deel van deze bestellingen kan echter alsnog worden verzilverd door er slim mee om te gaan. Maar liefst driekwart van de shoppers die het winkelwagentje verlieten gaven aan van plan te zijn terug te keren naar de shop om alsnog een bestelling te plaatsen.

Lees meer >

Retouren in je webshop – wat & hoe?

Onlangs onderzocht de Consumentenbond voor het derde jaar op rij de naleving van de retourregels door webshops. De conclusie was (wederom) niet erg positief: een groot aantal webwinkeliers zijn slecht op de hoogte van de regels en leven deze ook niet goed na. Retouren zijn natuurlijk ook vervelend maar het is inherent aan het verkopen via een webshop. Van de zonnige kant bekeken: een heldere en gratis retourprocedure is, zeker op dit moment, een sterk Unique Selling Point! Om te zorgen dat jouw webshop aan alle regels voldoet en ellende te voorkomen zetten we alles op een rij.

Lees meer >

Doe jij genoeg aan aftersales? 5 handige tips!

Wanneer je een webshop runt gaat er natuurlijk heel veel aandacht naar het bereiken van je doelgroep (promotie) en het realiseren van een verkoop (conversie). Voor veel shops eindigt het klantcontact zodra de bestelling is verzonden. Dat is een gemiste kans. Door op een goede manier contact te houden met je klanten kun je ervoor zorgen dat klanten terugkeren voor herhaalaankopen. Daarom vijf tips voor betere aftersales.

Lees meer >

Wat je kunt leren van de grote jongens

Als beginnende webwinkelier heb je waarschijnlijk geen enorm marketingbudget en ben je op jezelf aangewezen voor de verschillende manieren waarop jij de webshop promoot en met je klanten communiceert. Zonder opleiding tot marketeer of copywriter kan het lastig zijn je webshop te onderscheiden. Je kunt echter heel veel leren van de manieren waarop de grote jongens zoals Albert, Bax en CoolBlue het doen. Laat je inspireren door de slimme trucjes die deze shops gebruiken om meer te verkopen, producten te promoten, reviews te verzamelen en klanten aan zich te binden.

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 334 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+