Je webshop offline promoten

Voor de promotie van je webshop kun je natuurlijk gebruikmaken van de gebruikelijke online kanalen zoals Admarkt, AdWords en Social Media maar als deze campagnes eenmaal lopen heb je er doorgaans weinig omkijken naar. Zo blijft er tijd over voor andere vormen van promotie. Hoewel je winkel volledig online draait is het natuurlijk ook mogelijk je webshop offline te promoten. Hieronder vind je enkele suggesties voor de offline promotie van je webshop.

Flyeren in de buurt

Je directe omgeving is een heel goed startpunt voor de promotie van je webshop. Mensen bestellen nu eenmaal graag bij een winkel die in de buurt zit. Tevens zou je kunnen besparen op inpak- en verzendkosten doordat je de bestelling zelf bezorgt of laat afhalen. Same day delivery wordt op deze manier wel erg makkelijk en betaalbaar! Om je webshop onder de aandacht te brengen van je buren en buurtgenoten zou je eenvoudig een flyer kunnen maken en huis aan huis bezorgen. Een flyer maken is makkelijker dan je misschien denkt. Er is geen grafische kennis voor nodig. Verschillende drukkers bieden de mogelijkheid online een flyer in elkaar te zetten en te laten drukken. Ook de kosten vallen erg mee.

Deelname aan beurzen, markten en braderieën

Naast de promotie kun je natuurlijk ook de verkoop overhevelen naar een offline omgeving. Dagelijks worden er door heel Nederland beurzen, markten en braderieën georganiseerd waar je een stand kunt huren en je producten verkopen. Het kan erg leuk zijn om af en toe direct contact met je klanten te hebben. Ook als de verkopen op een beurs of markt tegenvalt moet je het promotiebereik niet onderschatten. Zorg dat je leuke give aways hebt die je uit kunt delen en dat je voldoende visitekaartjes meeneemt. Tot slot kan deelname aan dergelijke evenementen ook online voordelen bieden doordat er links naar je shop worden geplaatst op de site van de organisator en het evenement wordt gepromoot via verschillende dagjeweg-sites, social media etc.

Adverteer in lokale media

Iedere buurt in Nederland heeft een eigen huis-aan-huisblad met lokaal nieuws en advertenties. De kosten voor deze advertenties vallen doorgaans erg mee. Tevens is gebleken dat de advertenties in lokale media veel meer worden gelezen dan in landelijke bladen. Je zou daarbij ook nog kunnen denken aan een zogenaamde advertorial: een advertentie verkapt als redactioneel stukje. Tot slot zou je ook een persbericht kunnen sturen als je iets leuks hebt te melden. Lokale krantjes zitten vaak te springen om nieuws en daarom is het makkelijker om redactionele aandacht te krijgen dan in landelijke media.

< Terug naar blog

Lees ook:

Dure producten verkopen: hoe doe je dat?

Een webshop staat of valt met de producten die er te koop zijn. Producten van verschillende prijscategorieën moet je ook op elk hun eigen manier promoten,… Lees meer >

5 trends waar je in 2018 rekening mee moet houden

Hoewel het nog een tijd duurt voordat we 2017 vaarwel zeggen en met frisse moed 2018 ingaan, kan het geen kwaad om je nu al voor te bereiden op wat er volgend… Lees meer >

Je webshop offline promoten

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 470 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+